Medison

Två problem som jag har med Medison just nu:
 
1.Medison är väldigt titig

Vet inte om han håller på och testar mig nu men han är tittig på allt när jag rider ut, han har även börjat bli tittig på banan. När jag är ute och rider så kan han få för sig att hoppa rakt ut i vägen eller ner i diket för han blev så rädd för nåt. Han är inte rädd för bilar eller något vilket är superbra men eftersom hästar inte kan urskilja faror (vilket som är farligast) så är jag alltid rädd när det kommer en bil att han ska hoppa ut framför den för han blev rädd för nåt i diket. Ute i skogen byter han galopp hela tiden och är mer fokuserad på att titta på saker.
 
 
2. Vi har svårt att hålla tempot uppe

Under dressyren och hoppningen är vi (eller mest jag) svårt att hålla uppe tempot. Blir lätt att det går för sakta och Medison kryper ihop, inte riktigt tar ut steget och det går ganska slött. I skogen är detta inget problem utan det är mer på banan, men troligtvis kommer det när han får mer muskler.
 
 
Nu är inte det ett stort klagomål på Medison för han är en fantastisk häst. Alla måste ha problem i sin ridning annrs är det ju nästan tråkigt eller kanske inte tråkigt men väldigt ovanligt, då är man ju uppe på elitnivå. Problem är till för att lösas och när man har löst nåt kommer det troligen ett nytt. Det är så man utvecklas tillsammans med sin häst, genom att lösa problem. Som sagt jag skrev inte det här för att klaga eller för att jag inte tycker om Medison utan för att visa att ridning går inte smärtfritt och skriva hur vi ligger till i ridningen. Tycker ändå det här är ganska små problem för att ha och göra med en unghäst, sen finns det ju fler småproblem runt om men det här är dom "största" vi har just nu i ridningen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0